Comunicarea eficienta cu pacientii poate sa creasca considerabil gradul de satisfactie la locul de munca, dar si gradul de multumire al pacientilor in legatura cu serviciile medicale primite. Un salut prietenos, mentinerea contactului vizual in momentul conversatiei, un scurt dialog fara scopuri medicale poate sa stabileasca o relatie stransa asistent medical-pacient.
Cum puteti imbunatati relatia asistent medical-pacient in doar 5 pasi
1.Deschideti conversatia
Foarte important in comunicare eficienta cu pacientul este sa deschideti conversatia atunci cand simtit ca pacientul are nevoie de mai multe explicatii, de incurajari sau de sfaturi. In acest punct, este recomandat sa fiti empatic si sa priviti din punctul de vedere al pacientului, care sufera de o afectiune, a trecut printr-o trauma sau pur si simplu este ingrijorat in legatura cu starea sa de sanatate.
2.Informati-va despre starea sa de sanatate
Increderea pacientului in personalul medical este obtinuta atunci cand pacientul vede ca aveti toate informatiile despre starea sa de sanatate. Doar informandu-va detaliat ii puteti raspunde pacientului chiar si la o serie de intrebari minore care l-ar putea ajuta sa-si construiasca increderea in recuperare.
3.Fiti apropiat
Chiar daca aveti foarte multe sarcini la locul de munca, este foarte important sa gasiti cateva minute in care sa-i aratati pacientului intelegere si apropiere. O persoana care sufera de o anumita afectiune are nevoie sa simta si apropierea sufleteasca a oamenilor din jur, fapt care il face increzator si ca este bine ingrijit din punct de vedere medical.
4.Oferiti sprijin si informatii pacientului
Un bolnav poate sa intampine anumite dificultati de ordin psihic in tratament. Aflarea unui diagnostic, constietizarea faptului ca trebuie sa urmeze un tratament pe termen lung pot sa aiba un impact major asupra sa. In acest caz, este recomandat sa ajutati pacientul sa inteleaga starea prin care trece, sa-l asigurati ca sunteti acolo pentru a-l ajuta si chiar sa vorbiti cu membrii familiei despre temerile sale.
5. Respectati cultura si credintele pacientului
Fiecare pacient e diferit prin personalitate, comportament si chiar prin cultura sa. Diferentele entice si culturale pot sa creeze dificultati in comunicarea cu acesta, de aceea este foarte important sa-i intelegeti si sa-i respectati diferentele.