Avand in vedere intarzierile inregistrate si neplacerile provocate personalului medical apropo de eliberarea certificatelor profesionale, Ministerul Sanatatii decide urmatoarele:
Pana in data de 15 iunie toate Directiile de Sanatate Publica judetene vor afisa pe site-ul propriu
- Numele si prenumele persoanei responsabile pentru preluarea si gestionarea documentelor;
- Numele si prenumele persoanei care poate inlocui persoana responsabila pentru preluarea si gestionarea documentelor;
- Biroul in care pot fi gasite persoanele de la punctele (1) si (2);
- Orarul de lucru si numarul de telefon la care pot fi contactate persoanele de la punctele (1) si (2);
- DSP-urile vor fi obligate sa respecte termenul de 5 zile lucratoare in care trebuie sa trimita dosarele la Ministerul Sanatatii;
- Textul Ghidului privind documentele care se depun la Directiile de Sanatate Publica, precum si a documentelor emise de Ministerul Sanatatii care pot fi eliberate prin Directiile de Sanatate Publica.
In Minister, la Directia Generala Resurse Umane, Juridic si Contencios (DGRJC), orarul va fi ajustat in asa fel incat sa permita cu prioritate preluarea apelurilor in intervalul orar 9-11 fara intreruperi cauzate de procesarea documentelor.
De ce era nevoie de aceste masuri?
O mare parte a personalului medical se plange – pe buna dreptate – de intarzieri la eliberarea diverselor certificate profesionale. Ministerul s-a sesizat si a analizat procedurile de depunere si procesare. A rezultat ca una dintre probleme o reprezinta preluarea deficitara a dosarelor la DSP-uri.
A doua problema o reprezinta faptul ca personalul din Minister, in orarul de preluare a apelurilor telefonice, trebuia sa faca si procesare paralela a dosarelor.
Pentru a asigura un proces cat mai rapid si eficient, Ministerul considera ca aceste doua simple masuri pot contribui la scurtarea perioadei de eliberare a certificatelor si, mai ales, sa reduca numarul dosarelor care se intorc la solicitanti pentru completari.
Pe termen mediu, Ministerul Sanatatii cauta solutii si pentru sporirea personalului din DGRJC care este subdimensionat fata de necesarul optim. Informatizarea intregului proces si renuntarea la dosarele pe hartie este optiune de luat in calcul.